Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig bästa möjliga användarupplevelsen.
Du kan läsa mer om hur vi använder cookies i vår personuppgiftshantering. Genom att godkänna och använda webbplatsen accepterar du vår användning av cookies.

×

Uppdatering kring Visolits åtgärder relaterade till utvecklingen av coronavirus

13/3-2020

Vi levererar det vi behöver och det fungerar bra!

Vi har gradvis flyttat vår personal till hemmakontor och status är att ca 90 % av alla jobbar hemifrån. Endast de som behöver vara fysiskt närvarande för att utföra sina tjänster arbetar från våra kontor eller är ute hos kunder. Vi följer myndigheternas rekommendationer och anpassar oss kontinuerligt till eventuella nya råd.

Återkoppling från både kundservice och vår leveransorganisation i Sverige och Norge är att vår leverans fungerar bra.

Vi ser nu ökad efterfrågan på mer kapacitet för VPN-lösningar från våra kunder och vi upplever ett ökat intresse för implementering och användning av Microsoft Teams-lösningar. Vår leveransorganisation arbetar nära kunderna kring detta. Vår nordiska driftorganisation har bland annat inför flera åtgärder för att säkerställa att vi har god kapacitet enligt kundernas önskemål. Det gäller både ökad kapacitet för Pulse Secure och Citrix samt leveranskapacitet i allmänhet. Detta övervakas regelbundet.

Vår kundorganisation har en reglbunden dialog med kunder, så har du frågor kring Visolits leveranser, ta kontakt med din kund- eller leveransansvarig.

Om risken för påverkan på kundleveranserna förändras kommer vi att se till att kunderna informeras om de konsekvenser detta har och de åtgärder vi vidtar för att minska konsekvenserna.

Med vänliga hälsningar,
Terje Mjøs, koncernchef